תמונת 2 ילדיות

ממ״ד
חברתי

האני מאמין של בית הספר מושתת על עקרון של קשר בין-אישי שמוביל לשותפות בין כל מעגלי קהילת בית הספר. 

קשר ואמון בין כל הגורמים בסביבת הילד, מצמיחים אישיות בטוחה, לומדת, יוצרת ומיטיבה לזולת. קשר זה כולל את כל המעגלים של באי ביה"ס, כולל תלמידים, צוות חינוכי, הורים ושותפים נוספים למעשה החינוכי. אנחנו שואפים להצמיח קהילה תומכת, מעורבת, פעילה במעגלי הכיתה – ביה"ס – ההורים והשכונה.

הממ"ד החברתי – מוביל את ביה"ס לפיתוח שפה חינוכית שבאה לידי ביטוי בפדגוגיה, בנהלים, באווירה, בתשומות ובמשאבים לטובת העמקת הביטחון האישי והחברתי של באי בית הספר. אנו מאמינים שביטחון חברתי הוא מצע הכרחי להתפתחות של אישיות טובה ומיטיבה לזולת. 

תלמידה לומדת עם המורה

קשר אישי

אנחנו עמלים ומשקיעים בבניית קשר אישי, בין תלמידים למורים, בתוך קהילת המורים, בין ההורים למורים, בין הילדים בתוך הכיתה, וכבית ספר. משאבים רבים מושקעים ביצירת שפה חברית וביצירת אווירה חברתית טובה ומצמיחה.

חינוך דיאלוגי

הבוקר נפתח אצלנו במפגש כיתתי, שבו מדברים על נושאים חברתיים, וזה הזמן עבור הילדים להעלות רגשות, לדבר על אירועים כיתתים או אישיים, ולבטא את עולמם הפנימי.

חנוך דיאולוגי

זמן משחק והפסקה

ההפסקות אצלנו קצת יותר ארוכות, על מנת לאפשר לילדים לפתח משחק ארוך ורגוע. זמני ההפסקות הם הזמן של הצוות להיות שם בשביל לתווך לילדים את הקשרים ביניהם, לפתור בעיות שנוצרות תוך כדי משחק.

לומדים לפתור בעיות

אנחנו מלמדים את הילדים איך לפתור קונפליקטים אישיים וחברתיים ביניהם,  ולקיים תהליך של בירור המייצר ביטחון אצל הילדים שיש מבוגר שמקשיב להם, ויחד עם זאת הם לומדים לקחת אחריות על מעשיהם ועל החובה לקיים שיח של פתרון מכובד והדדי, בצורה חברית. 

לומדים לפתור בעיות